Sönda...

Resan till NZ gick så bra, sov nästan hela tiden. Vi hade ju varit på kalas så vi kom hem vid två tiden på natten och sen körde mamma oss till Landvetter vid tre. Planet lyfte vid halv sju, så vi hade ju varit vakna ett bra tag då.

Nu är man tillbaka i vardagen igen och det känns bra. Har jobbat i fyra dagar  och idag var det första dagen på en hel vecka nästan som vi fick syn på solen. Det har bara regnat och regnat sen vi kom hem.

Jag är så stolt över min lille bus Tipp. En fyra månader border collie valp som jag köpte en vecka innan vi for till Sverige. Han är så duktig. Nu har vi tränat och tränat på Sitt, så nu sitter han jätte fint. Dem sista tre dagarna har vi tränat Stanna. Efter första passet gav jag nästan upp och Tipp med. Han fatta inte varför man skulle sitta stilla när man kan springa runt och busa. Han försökte allt, och satt överallt men inte där han skulle. Tillslut låg han bara pladask och sprattlade med benen i vädret.

Jag hittade en liten träskiva som jag har lagt några vedträ under och det är lixom hans plats när vi tränar så den får han inte hoppa av , han satt på den men så fort jag sa Stanna och tog ett steg bakåt hoppa han av och kom mot mig så det va bara ta tillbaka han gånger typ hundra och sen så fort han satt stilla två sekunder va jag nöjd.

Dagen där på behövde jag bara ta tillbaka han tre fyra gånger och jag kunde ta två steg tillbaka och han satt kvar. Så duktig liten vovve.

Men idag blev jag stolt. Det va som om han alltid hade kunnat. Jag sa Stanna och gick 10 m ifrån och han STANNA kvar, vilken grej.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Hoppas ni alla får en härlig dag i vackra Sverige.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Visst är det en kick när det plötsligt lossnar....

Hundar är så fruktansvärt smarta...

De gör bara saker precis när de själva vill..

Jag tror att de kan mer än vad de visar..

2009-06-14 @ 10:41:01
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Åhhh vad du är kass på att uppdatera !!!

2009-07-05 @ 22:00:08
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0