catch up

Äntligen har jag fått internet igen. Förra veckan hade vi storm väder, många träd föll och tak blåste av lador. Och så klart ingen ström.

Nu har vi kalvat runt 300 kossor och det börjar lugna ner sig lite på den fronten, men fortfarande en hel del å göra. Mata kalvar, sätta upp staket, mjölka, försöka hålla alla vid gott mod osv. Det är mycket nu. Jag är väldigt trött, runt halv nio kan jag inte hålla ögonen öppna.

O ja höll ju på och glömma av och berätta att jag fångade två vilda gris kultingar ute i hagen i förrgår. Det var ganska kul.
får väl lägga upp en bild på dem.

nu ska jag laga lite kvällsmat 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej,

Det var många kalvar det, fördubblas erat bestånd nu eller gör ni er av med några också?

Annars måste det bli väldigt mycket kossor om ni får 300 nya varje år...

(Eller är det en dum fråga hihihi)

2008-08-10 @ 13:55:28
URL: http://mobjer.blogg.se/
Postat av: Pernill@

Kul att du uppdaterat igen....

Jag kollar lite då och då...

Väldigt många kor blir det...

2008-08-14 @ 08:41:23
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Anonym

www.jennieidas.webblogg.se

2009-11-07 @ 02:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0